Dine favorittsangere/vokalister

Diskusjon av musikk, bilder av trommesettet ditt, videoer, egen innspillinger osv postes her.
Brukeravatar
Stronghold

Dine favorittsangere/vokalister

Legg inn av Stronghold » 16 aug 2007 16:07

Emnefelt sier mye..

Opp gjennom tidene har det vært noen fenomenale vokalister i musikken. En av dem jeg vil sette HELT der oppe er Freddie Mercury fra Queen. Han traff ALLE toner, hadde en fantastisk stemme, og var en perfekt frontmann for Queen. Denne karen kan SYNGE. Alle bør ha hørt litt queen før de går i pennalet.

Sting er en annen KANONsanger. Det ser liksom så lett ut, mens karaokehelter og metalskrikere strever seg gjennom låter, kan han liksom gjøre alt. Han har laget mye fantastisk musikk.

En annen jeg vil ta med er Totos Joseph Williams. Nei, ikke Kimball. Jeg liker den litt råere stemmen til williams. Han er råbra, og veldig undervurdert, spør du meg. De som har hørt totos "Pamela" skjønner kanskje hva jeg mener"

Brukeravatar
Sindre
Sted: Hordaland

Re: Dine favorittsangere/vokalister

Legg inn av Sindre » 16 aug 2007 16:38

Stronghold skrev:Emnefelt sier mye..

Opp gjennom tidene har det vært noen fenomenale vokalister i musikken. En av dem jeg vil sette HELT der oppe er Freddie Mercury fra Queen. Han traff ALLE toner, hadde en fantastisk stemme, og var en perfekt frontmann for Queen. Denne karen kan SYNGE. Alle bør ha hørt litt queen før de går i pennalet.

Sting er en annen KANONsanger. Det ser liksom så lett ut, mens karaokehelter og metalskrikere strever seg gjennom låter, kan han liksom gjøre alt. Han har laget mye fantastisk musikk.

En annen jeg vil ta med er Totos Joseph Williams. Nei, ikke Kimball. Jeg liker den litt råere stemmen til williams. Han er råbra, og veldig undervurdert, spør du meg. De som har hørt totos "Pamela" skjønner kanskje hva jeg mener"
Tror jammen meg jeg bare må si "Ditto" til deg, Øystein! Totalt enig i alt du sa, utenom det at Freddie Mercury kan synge. Han kunne synge. ;)

Må slenge på en til, og det er tyske Sandra Nasić. Hun har den mest givende og sterkeste kvinnestemmen noen sinne. Hun sang i Guano Apes i sin tid, bandet eksiterer ikke lenger. Vil dere ha ekspemler, hør Dodel Up og/eller Open Your Eyes. Open Your Eyes er nok den mest kjente sangen deres... :)
Ask, and be a fool for 5 minutes.
Don't ask, and be a fool forever...

Sonor Delite

Brukeravatar
Stronghold

Legg inn av Stronghold » 16 aug 2007 16:50

Shit. Mente selvfølgelig "kunne". Rip

Kan ta med Steve Lukather fra Toto og. Da de sparket Williams, var de lei av å bytte vokalister. Lukather, som hadde sunget på en del sanger før, gikk inn i rollen som hovedvokalist, og hjelpe meg så rå stemme han plutselig hadde. Don't chain my heart, sier nå jeg.. og I will remember.

Brukeravatar
Seasons
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 16 aug 2007 18:18

Maynard James Kennan, Phil Anselmo, Sting, James Hetfield, fyren i Death
Tama Rockstar
Last.fm
I have found some kind of temporary sanity in this shit, blood and cum on my hands

Brukeravatar
steinarsen
Sted: Kristiansund N
Kontakt:

Legg inn av steinarsen » 16 aug 2007 18:24

Jeg vil si Bobby McFerrin. Finnes ikke likemann!

Bare trykk på hvilken som helst av disse videoene og du vil bli imponert!

http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=Search
Gretsch New Classic og PDP CX
Ludwig Exotic og DW EDGE
Zildjian og Istanbul

Brukeravatar
Andy

Legg inn av Andy » 16 aug 2007 18:27

Mikael Ã…kerfeldt, Chuck Schuldiner (het han i Death, Seasons ;)), Devin Townsend, Kristoffer Rygg og David Eugene Edwards.

Brukeravatar
snabelkran
Sted: Odda

Legg inn av snabelkran » 16 aug 2007 19:41

Vil si James Hetfield..;)
Kåre Backer-Owe

Brukeravatar
- bindak
Sted: Notodden rock city

Legg inn av - bindak » 28 aug 2007 13:01

Zakk Wylde !
D'oh!

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 28 aug 2007 14:14

Mikael Ã…kerfeldt (Opeth) er nok en av de jeg setter høyest i dag. Tidligere storheter er James Hetfield under AJFA og Black Album-perioden, Freddie Mercury som nevnt, David Byron (Uriah Heep, RIP), og Chuck Billy (Testament, slik han framstår vokalmessig per i dag). Det er vel favorittene, selv om det finnes helt klart flere som kan det å bruke stemmen godt. :)
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
Audun
Sted: Levanger/Inderøy

Legg inn av Audun » 28 aug 2007 15:45

Mikael Ã…kerfeldt og Maynard J. Kennan er vel favorittene.
Freddie Mercury var jo enorm, men har hørt alt for lite på Queen, egentlig.
Bobby McFerrin kan virkelig synge! Steike så mange tøffe videoer det var der, Steinar.

Vil også nevne Antony fra Antony and the Johnsons. Ingen som har så vakker stemme som han! :)
Legger til noen videoer

Litt merkelig video, men nyelig sang.
Sist redigert av Audun den 03 sep 2007 21:46, redigert 1 gang totalt.
Sonor Delite

Stolt medlem av Spambroderskapet og diverse andre klaner og allianser.

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 28 aug 2007 19:05

Definitivt Mikael Ã…kerfeldt, enten han growler som kakemonsteret, eller synger cleant som en engel.
Steven Wilson har også en utrolig stemme. Av kvinnelige vokalister må Eva Cassidy og Katie Melua nevnes.

Brukeravatar
Stronghold

Legg inn av Stronghold » 28 aug 2007 19:16

Ja, uff. Bør jo ta med noen kvinnelige og..

Liker Kelly Clakson.. synes faktisk hun spiller ålreit musikk. Christina Aguilera har en knallbra stemme. Så sant det er henne. Norah Jones liker jeg og.

Brukeravatar
Seasons
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 28 aug 2007 22:11

Kvinnelige vokalister: Tori Amos og Norah Jones
Tama Rockstar
Last.fm
I have found some kind of temporary sanity in this shit, blood and cum on my hands

Brukeravatar
TrommeLars
Sted: Larvik
Kontakt:

Legg inn av TrommeLars » 03 sep 2007 19:33

Jeg vil si Freddy Mercury! Ingen kan slå han! Hans stemme er rett og slett perfekt! Og så har du litt 60-70 talls her da. Jeg liker godt Robert Plant og Hendrix såklart! :)
Diril, Istanbul
Yamaha, Gretsch, Amati
http://www.myspace.com/larsfremmerlid" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
steinarsen
Sted: Kristiansund N
Kontakt:

Legg inn av steinarsen » 03 sep 2007 20:27

Haha, bob dylan.
Gretsch New Classic og PDP CX
Ludwig Exotic og DW EDGE
Zildjian og Istanbul

Svar