MetallicA

Diskusjon av musikk, bilder av trommesettet ditt, videoer, egen innspillinger osv postes her.
Svar
Brukeravatar
snabelkran
Sted: Odda

MetallicA

Legg inn av snabelkran » 16 aug 2007 17:59

Synest det skal være en egen Topic om Metallica.

Et av verdens største metal band, og etter min mening det aller beste.
Noen andre her som er enige eller uenige?

Brukeravatar
steinarsen
Sted: Kristiansund N
Kontakt:

Legg inn av steinarsen » 16 aug 2007 18:13

Jeg er uenig. Jeg tror Lars Ulrich er temmelig oppskrytt, og det finnes mange metalband som burde vært rangert høyere enn Metallica. Men de har vært gjennom mye. Det skal de ha... :)
Gretsch New Classic og PDP CX
Ludwig Exotic og DW EDGE
Zildjian og Istanbul

Brukeravatar
Seasons
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 16 aug 2007 18:17

Har blitt utrolig, ekstremt lei av Metallica, men det er nostalgisk å sette på de gamle cdene. Et av mine første yndlingsband
Tama Rockstar
Last.fm
I have found some kind of temporary sanity in this shit, blood and cum on my hands

Brukeravatar
snabelkran

Legg inn av snabelkran » 16 aug 2007 18:42

Steinarsen: Bare fordi han er overvurdet så betyr ikke det at di ikke har grunn til å være ett av verdens beste metal band.
Tror ikke lars er overvurdert.. fordi tror ikke jeg har hørt på flere måneder at Lars er god på trommer.
Men vil egentli si at Lars er den beste trommisen metallica kunne ha hatt, kansje han ikke spiller best i verden, eller kjappest i verden eller mest variert.
Men vil ikke si at en trommis skal bli rangert etter det. Vil si at en trommis skal bli rangert etter hvor bra di spiller til musikken di spiller til. Viss du sjønner.
Jeg tror ikke at noen kan være uengi i at han ikke spiller bra iforhold til musikken. Han er også en som underholder sinnsykt bra live. Har selv sett han live.

Seasons: Liker også, det gamle metallica. Håper på at Rick Rubin klarer å gjøre sin jobb.
Gleder meg som en unge.

Brukeravatar
Stronghold

Legg inn av Stronghold » 16 aug 2007 18:47

Heeere we go..

Her er min bottom line: Metallica har laget veldig mye kul musikk og vært til inspirasjon for mange. Uansett hvordan man vrir på det.

Brukeravatar
Seasons
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 16 aug 2007 18:52

Jeg er uenig i at Metallica ikke kunne hatt en annen enn Ulrich. Det er faktisk flere ganger jeg har tenkt at "her spiller Lars jammen meg kjedelig/flatt/uoppfinsomt"

Godt eksempel - Enter Sandman. Herregud, hovedriffet i den låta kunne blitt så utrolig mye kulere med noe annet enn en fullstendig straight 4-delstakt
Tama Rockstar
Last.fm
I have found some kind of temporary sanity in this shit, blood and cum on my hands

Brukeravatar
snabelkran

Legg inn av snabelkran » 16 aug 2007 18:55

Helt enig.
Skriver det opp en gang til jeg.

:thumbup: Metallica har laget veldig mye kul musikk og vært til inspirasjon for mange. Uansett hvordan man vrir på det. :thumbup:

Noen som var på Metallica konsert i Oslo, eller noen andre plasser?
Jeg var i Oslo, min livs opplevelse.;-)
:)

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 16 aug 2007 19:19

Har vært Metallica-fan omtrent konstant siden 1.klasse på barneskolen, og det var i 1991... Så ja, 16 år har jeg hørt på musikken deres :). Er nok det bandet som ligger meg nærmest hjertet, selv om jeg også så smått har begynt å gå litt lei akkurat nå (sånn at det er ikke det første jeg setter på i avspilleren her), jeg vil aldri svikte de helt, for å si det sånn...

Jeg er nok mer fan av de første cd'ene deres enn de nyeste, selv om de har et par godlåter på Load/Reload også. Vet ikke om jeg skal si det mer ettersom sikkert alle på forumet her har fått det med seg til nå, men Master Of Puppets er nok mitt favorittalbum over absolutt alt.

Cliff Burton har lenge vært et idol for meg, selv om han spilte bass, bare for alt han stod for, melodilinjene han lagde, hvor unik han var rett og slett. En liten del av meg sier fortsatt at det "ekte" Metallica døde med Cliff Burton, men jeg liker og noe av det nyere, bare ikke i samme grad. Planlegger å ta turen til minnesteinen hans i Sverige ganske snart, på stedet der han omkom.

Var på Valle jeg og, første og eneste Metallica konsert for min del. Veldig bra, de ser ut til å ha øvd mer i det siste, var ikke lenger sånn at jeg stod å telte antall feilslag på Lars eller sure toner hos Kirk/James... Positivt overrasket. Selv om de ikke er i nærheten av det bandet de en gang var, mener jeg da...
Sist redigert av Marius84 den 16 aug 2007 21:20, redigert 1 gang totalt.
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
PushkiN
Sted: Norway Oslo
Kontakt:

Legg inn av PushkiN » 16 aug 2007 20:52

men Lars klarer jo ikke på spille One, verken Fade to black på slutten der. er jo bare latterlig. men ja, metallica har gjort mye med musikken vår idag.
hi fans

Brukeravatar
Seasons
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 16 aug 2007 22:27

Helt klart, James er (var?) en eksepsjonell og legendarisk riffmaker på linje med Iommi etter min mening
Tama Rockstar
Last.fm

Brukeravatar
Stronghold

Legg inn av Stronghold » 16 aug 2007 22:37

jeg liker på en måte stemmen han har nå, men syntes den han hadde før var mye råere. Men ikke min favoritt frontman uansett :p

Hvor mange her likte Jason, da? Jeg digget ham.

Brukeravatar
steinarsen
Sted: Kristiansund N
Kontakt:

Legg inn av steinarsen » 16 aug 2007 23:05

Jeg er helt enig med deg, Snabelkran, om at Metallica ikke hadde vært noe uten Ulrich. Her snakker vi selvfølgelig ikke om trommisen Ulrich, men personen Ulrich. Eller Lars. Eller dansken. Samma f.
Gretsch New Classic og PDP CX
Ludwig Exotic og DW EDGE
Zildjian og Istanbul

Brukeravatar
Stronghold

Legg inn av Stronghold » 16 aug 2007 23:07

Det er sant. Ville ikke eksistert engang. Lars er kanskje ikke verdens mest kompliserte trommis, men han har, gjennom bandet sitt, produsert mye legendarisk materiale. Det grenser til fakta.

Brukeravatar
Stronghold

Legg inn av Stronghold » 25 aug 2007 18:19

En metallica-relatert ting jeg lurer på.. Lars brukte 5 crasher rundt justice/black album-tiden. Den 5. er den lengst bak på høyresiden, nesten under chinaen. Har dere NOENSINNE sett ham bruke den?

Syntes det var rart en metallica-tråd stoppet så fort.

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 25 aug 2007 19:08

Og hva skjer med at han ikke bruker ride?

Svar