Tama Silverstar i DMF! Octobans s. 5-6

Diskusjon av musikk, bilder av trommesettet ditt, videoer, egen innspillinger osv postes her.

Justice » 04 Jul 2011 17:41

Da har endelig settet mitt kommet.
Litt om det: I mai i år, fikk jeg plutselig 5-6 interesserte på trommesettet mitt. Så lurte jeg på hva som kom til å bli det neste. Jeg sjekka priser både hos Slagverkskompaniet og Norsk Musikk, og fant ut at jeg ville ha et Silverstar.
Har vært veldig spent veldig lenge! I dag kom det endelig!
Tok meg nesten 2 timer å sette opp alt sammen, hihi.
Størrelser er:
Bass: 20"
Tammer: 10, 12, 14, 16"
Skarp: 14 x5, 14 x 6,5
De cymbalene jeg har oppe nå er:
19" A Custom medium
18" AAX
17" china
10" splash
20" A Custom (ride)
15" AAX hats
Her!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Bilder kommer enten i kveld eller i morgen! :D Gled dere :)
Sist endret av Justice den 14 Mai 2012 21:38, endret 3 ganger.
Brukerens avatar

Annonse

Annonse

Re: Tama Silverstar i DMF!

thunderlips » 04 Jul 2011 21:16

Gratulars! Kom gjerne med en aldri så liten 'review' også :)
Spaun - Bosphorus - Czarcie Kopyto - Aquarian - Vic Firth - ACS T1-Live in-ear
Brukerens avatar

Torjef » 04 Jul 2011 22:40

Hater når folk lager tråder om nye sett, og ikke gidder legge inn bilder samtidig :wallbash: Grattis med nytt sett, som jeg tipper er både flott og gromt :thumbup:
http://www.instantrimshot.com/

Premier Artist Birch

I have decided that stick tricks are the same as keeping a retarded kid. They are just for show
they serve no real purpose..
Brukerens avatar

Justice » 04 Jul 2011 23:57

Torjef skrev:Hater når folk lager tråder om nye sett, og ikke gidder legge inn bilder samtidig :wallbash: Grattis med nytt sett, som jeg tipper er både flott og gromt :thumbup:

Takk, jeg kjenner meg igjen i det :P Fant ikke linsa til kameraet, og da jeg fikk tatt noen bilder, dro jeg for å bade :P

Nå er bildene her :thumbup:
Skinn er Tama's originalskinn og Evans G2, Emad på bass og Ec2 på 16"

Førsteintrykket mitt var: WOW. Den basstromma der var dyp! Monterte først bass, satt så på pedal og den gamle skarpen min, så gulvtam, gulvtam og tam og tam. Den første gulvtammen har Tama-skinnet under og Evans Ec2 over, siden den ikke var med i pakka med skinn. Også hadde jeg ikke kasta de gamle, da gjorde jeg det veldig enkelt.
Lyden: har du noengang spist jordbær med krem og sukker? Tenk deg hvordan det lyder: "spis meg, spis meg!" Basstromma er veldig mørk, BAM. Jeg trodde det var digg lyd i de to 22" jeg hadde før. Pøh, bare dritt! Denne er som om man slår på ei diger korpsstortromme. Den lyder rett og slett stort. Tammene har jeg ikke stemt helt riktig enda, så den første er veldig lys, den andre litt mørkere, tredje enda mørkere og siste er veldig mørk. Jeg spilte på omtrent samme setup på klassekonserten før sommeren, minus den siste gulvtammen. Det er noe jeg vil si jeg er fornøyd med. Peal Elx lyder ikke mye bra i forhold til dette. Og jeg syntes Elx-et hadde mørk basstromme da jeg fikk stemt opp det? Haha.
Første låta jeg spilte litt av var A Nightmare to Remember - DT. Jeg liker lyden til Mike veldig godt på den plata. Førsteintrykket var "syke saker!". Fortsatte med noen låter fra Nightmare, og fortsatt like rått!
Tammene er fiiiin størrelse. De er komfortable, MULIG Å SETTE OPP, og små. Deilig. To gulvtammer er luksus.
Har aldri spilt noe særlig med dobbelpedal før, og det går så det suser. Prøvde meg på Dyers Eve i sta, men tror tempo løp litt fra meg. Men det første jeg merka, var at dobbelpedalen er mye lettere å håndtere enn de to single Cobra-ene jeg hadde! Kanskje innstillinger, vet ikke.
Jeg kan bekrefte at jeg trenger minst et galgestativ til, haha. Tror jeg skal bruke den ødelagte chinaen min litt til, prøve å få til at sprekken går helt rundt, og jeg sitter igjen med minichina, haha! Det ene stativet mitt er lånt av korpset, det tåler så å si ingenting.
Er ganske fornøyd med oppsettet, men kjenner jeg mangler en crash der riden skulle vært på bildene (Dyers var siste låta jeg prøvde, derfor ingen ride på bildene). Vet ikke om jeg liker å ha en crash rett ved siden av hihaten, men smak og behag..

:thumbup:
Brukerens avatar

Dag Frogner » 05 Jul 2011 00:04

Naise! :)

Hva kom herligheten på totalt og hvor handlet du?
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

Justice » 05 Jul 2011 00:08

Kjøpte fra Slagverkskompaniet! :D Jeg tenkte at det var billig nok, men bare dagen etter jeg bestilte fikk jeg melding fra en på Norsk Musikk om at jeg kunne fått det litt billigere der :( Men herligheten kom på 8500 kr, toll og frakt på 2000 ca. Pedalen fikk jeg til bare 1500 kr! :thumbup:
Brukerens avatar

Trommer » 05 Jul 2011 09:18

Gratulerer!

LeoKhenir » 05 Jul 2011 15:12

Herlig! Gratulerer med nytt sett, tipper du har gått og lengta lenge etter det der.

Hva er dybdene på tammene?

Fikk nesten litt lyst på maken sett selv nå :(
--- Dersom man ikke kan piske bassisten med trommestikkene, hva er da poenget med at de er lagd av tre? ---

Band: Manifold Bastards på Urørt og MySpace!
Brukerens avatar

Justice » 05 Jul 2011 19:53

Takker, gutta! Ja, har lengta ei stund, kan man si.. :p
Jeg tror tammene er 10x8 og 12x9, faktisk. Men de er ikke for store (12x10 og 13x11 ER svært!) :D
Hvis du skal kjøpe et, sjekk prisen hos Norsk Musikk først ;)
Brukerens avatar

Justice » 05 Jul 2011 22:23

Noen bilder av finishen:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Brukerens avatar

Naigewron » 05 Jul 2011 22:44

Flasser du eller? Du har hatt trommene i to dager og det er allerede et støvlag på basstromma? Støvsug rommet ditt, mann :D

Men kult sett, grattis! Dette blir bra :thumbup:
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Ludwig » 05 Jul 2011 23:16

Gratulerer :)
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar
Brukerens avatar

Justice » 05 Jul 2011 23:36

Naigewron skrev:Flasser du eller? Du har hatt trommene i to dager og det er allerede et støvlag på basstromma? Støvsug rommet ditt, mann :D

Men kult sett, grattis! Dette blir bra :thumbup:

Fader, jeg la merke til det :P Men er ikke så jævla støvete der ute, heller.. kanskje det kommer fra gardinene eller noe
:wallbash:

Takk! :D Jeg elsker det! :D :love: :love:

Ludwig skrev:Gratulerer :)

Takk!
Brukerens avatar

dyscalculia » 06 Jul 2011 07:52

Finishen er jo helt krem! Liker det!
Brukerens avatar

ToBBa » 08 Jul 2011 17:39

Grattulere så mye med skikkelig flotte trommer, en litt annen divisjon på dette en mapex settet du hadde! Flott farge har de også. Hvilken skarp liker du best av prem 2001 og tama skarpen?
Hvilket treslag er trommene laget av? Så så mørkt ut til å være bjørk?
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?

Det er en zildjian.

***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****
Brukerens avatar

Neste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 6 gjester