Mapexdrummer's sett

Diskusjon av musikk, bilder av trommesettet ditt, videoer, egen innspillinger osv postes her.

Mapexdrummer's sett

Mapexdrummer XD » 27 Aug 2012 23:21

Hei alle trommere rundt om i landet. Trur det var på tide at jeg får bli mer aktiv på forumet her. Det vil jeg gjøre ved å liste opp settet mitt. Jeg har et 2 år gammelt Mapex Horizon HX 8. Det skal visstnok være et "nybegynner" sett som skal ligne på de store trommene i metal band. Uansett, så valgte jeg å kjøpe det siden jeg ønsket å ha en del trommer å slå på. etter jeg byttet skinn på trommene føler jeg ikke de dårlige responsene om dette settet holder seg helt til tema. det høres ut som et helt vanlig trommesett av basswood. Til den prisen, mener jeg det er mye trommer for pengene. Jeg er storfornøyd med settet.
Jeg spiller for det meste bare metal eller rock, så godt man har et trommesett som er så og si egnet for det.

Trommesett:

Mapex Horizon HX 8:

- 8" x 8" hengetam
- 10" x 8" hengetam
- 12" x 9" hengetam
- 13" x 10" hengetam
- 16" x 16" gulvtam
- 22" x 22" bass
- 22" x 22" bass

- Yamaha 14" x 5,5" Steve Gadd Signature Snare

Cymbaler:

Zildjian 14" A Quick Beat HH

Zildjian 16" A Coustom Crash

Zildjian 17" A Coustom Fast Crash

Zildjian 18" A Coustom Crash

Zildjian 6" Zil Bell

Zildjian 8" K Coustom Splash

Sabian 11" Mike Portnoy Signature Max Splash

Sabian 15" AAX Extreme Chinese

Paiste 21" New Sign Dark Energy Ride MK 2

Trommeskinn

Tammer:

5X Evans G2 Clear

Snare:

1X Evans Power center

Bass:

2X Evans Emad

Bilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Jeg er bare 14 år folkens, så vær litt barnevennlig med kommentarer.
vil gjerne høre hva folk syns. Har desverre ikke så stor plass for å ta så oversiktelige bilder. Har bare et lite rom på ca 10-11 kvadratmeter.
Jeg har spilt trommer siden jeg var 5 år. Siden jeg kunne stå, og holde trommestikker i hender har jeg hamret på alt. Bygde nylig et eget trommerom i hagen. Lydisolert med gips. Alt har jeg gjort selv. Så naboene endelig kunne få litt ro i stua. Da får jeg øvd mer også.
Er det noe folk lurer på. Hva som helst, så skal jeg nok svare så godt jeg kan.

Hilset Mapexdrummer! Rock' on!
Jo større, desto bedre! :D
Brukerens avatar

Mapexdrummer's sett

Annonse

Annonse

Re: Mapexdrummer's sett

Råbjørn » 28 Aug 2012 23:05

Looks good out!
Hadde vært kjekt med litt mer plass, så vi fikk se settet på litt mer avtand. Den chinaen var søt. Fikk lyst på en slik selv. Evt i 17" :)
Brukerens avatar

Justice » 29 Aug 2012 00:03

Råbjørn skrev:Looks good out!
Hadde vært kjekt med litt mer plass, så vi fikk se settet på litt mer avtand. Den chinaen var søt. Fikk lyst på en slik selv. Evt i 17" :)

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min 17"!

Kult sett, skulle ønske jeg hadde mitt første sett sånn, haha! Eneste som er å si noe på er at det er "nybegynnertrommer", men det merkes ikke med dine skinn ;)
Brukerens avatar

Mapexdrummer XD » 29 Aug 2012 21:14

Skulle ønske det var litt mer plass rundt settet jeg også. Skal nok ut med det en eller annen gang. Kan oppdatere med bilder da. er ikke så veldig lett å ta bilde rnår det er ca 1 m fra settet til veggen, hele veien rundt. Når jeg bygde boden var settet litt mindre, men da jeg oppdaterte med rack, 6-7 cymbaler ekstra og mer stasj, merka jeg det fort ble trangt. Skulle nesten ha skaffet et rom som var større.

Skikket veldig mye på en zildjian-china, men da jeg hørte den nye Sabian sin. Som man både får i 15" og i 17" ble valget ganske lett. Vurderer om å invistere i en 17" også. Får aldri nok å slå på :whistle:

Justice skrev:

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min 17"!

Kult sett, skulle ønske jeg hadde mitt første sett sånn, haha! Eneste som er å si noe på er at det er "nybegynnertrommer", men det merkes ikke med dine skinn ;)

For å si det sånn. Er utrolig gøy å ha et litt større sett enn andre på min alder. Mer å slå på, jo gøyere er det. stemmer ikke det? ;) Er ikke mitt første sett. Dette er mitt tredje. har hatt 1 elektrisk, og 1 akustisk. Vet det omtales som et "nybegynnersett" men siden jeg har bytta skinn, syns jeg det ikke er så mye forskjell fra andre trommer. Er selv ganske fornøyd, men skinna måtte byttes!!
Brukerens avatar

The Norwegian Rev » 24 Okt 2012 22:02

Jeg har faktisk tenkt til å kjøpe akkurat det settet, fant det på tilbud til 8k. Uten symbaler. Det blir det andre trommesettet jeg kjøper, og går antageligvis under nybegynner, så jeg lurer på om det er verdt det? Har relativt lite sett med få symbaler og liten basstromme, så nytt trommesett kjøper jeg uansett.

Mapexdrummer XD » 21 Feb 2013 02:46

Jeg vil bare fortelle at servicen til Trommeslager.no med Jarle i spiss ikke kan bli bedre enn hva det er! Han overrasker meg stadig med den gode servicen han gir.

I det siste har jeg jobbet med en "låt" som jeg skal fremføre på UKM i år.
Jeg bestilte for 1,5 måned siden, 2 nye basstrommekøller slik at jeg ville være godt forberedt. Det var bare den ene som kom, pga han var tom for køllene. Jeg forventet at den andre ville dukke opp veldig raskt, men det gjorde den altså ikke.

Så idag sendte jeg en email og lurte på om hvorfor den andre ikke har dukket opp, og litt om at jeg var lei av å vente. Han forklarte fint at det var leverandøren som har hatt forsinkelser i produksjonen av nye, så han ville ikke få inn den andre basstrommekølla før UKM er om 3 uker.

Han ga meg et tilbud der jeg ville bli tilsendt 2 stk nye basstrommekøller gratis av hvilken som helst type jeg ønsket. Jeg spurte pent om jeg kunne få en liten rabatt på 2 nye pedaler istedenfor. Åh, jaggu kom han med et knalltilbud for plaster på såret at det har tatt så lang tid.
Han tilbød meg 2 nye Iron Cobra power glide m/ 2 stk Speed Cobra basskøller til 2.900,-
Jeg sparer altså over 1000,-
Dette viser jo at han gir en service som ikke kan utføres av noen andre musikkforetninger jeg har vært borte i.

Jeg vil gjerne gi en stor takk til Jarle fra Trommeslager.no som gir en service som trenger uendelig med skryt. Jeg anbefaler virkelig alle andre å handle her.

Er det noe han ikke har på nettbutikken, tar du en telefon, snakker med en hyggelig mann som er åpen for alle muligheter for at kundene skal bli fornøyde.
Brukerens avatar

Ludwig » 21 Feb 2013 09:16

er utvilsom enig med deg i at det er mye trommer for pengene, men det er skrekkelig mye plast og billige produksjonsmaterialer denne serien. noe som gjør at det like gjerne kunne vært trax eller anna begynnersøppel:/ men med det sagt. ja det kan faktisk låte ganske bra og du har investert i det som virkelig betyr noe i form av skinn og cymbaler. veldig mye bra greier her. ny pedal vil gjøre ting mye mer komfortabelt også burde du nok etter hvert legge litt penger i en god skarp.
mye bra som ikke koster skjorta. :)

ang trommeslager har jeg hatt litt forskjellige erfaringer og hørt om andre som har hatt det.
men fint at du ble hjulpet :)
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar
Brukerens avatar

per » 21 Feb 2013 13:04

Du, det rommet du har bygget, kan du fortelle oss litt mer om det?

Størrelser, materialer, kostnader, fundament etc.

Veldig interessert i dette
Brukerens avatar

Mapexdrummer XD » 22 Feb 2013 01:25

Ludwig skrev: også burde du nok etter hvert legge litt penger i en god skarp.

Jeg synes Steve Gadd sin signatur skarp er bra nok jeg. Ser man rundt på nettet ligger den til 7000,- på det billigste. Den låter hvertfall helt konge. Det er en 14" x 5,5" som er lagd av lønn.

per skrev:Du, det rommet du har bygget, kan du fortelle oss litt mer om det?

Størrelser, materialer, kostnader, fundament etc.

Veldig interessert i dette

Boden som jeg har bygget er egentlig en hytte fra en campingplass jeg fikk gratis.
Dette er et bilde fra da boden ble hentet:

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8495431997/in/photostream/lightbox/

Innvendig var det ikke helt bra. Mange bor var råtne og taket var lekk. Da var det å legge noen nye bor på taket og legge shingel på taket. Innvendig måtte hele gulvet opp, for så å legge vanntette sponplater på. Veggen beholdt panelet, men jeg la papp utenfor. Deretter la jeg lekter på ca 2 cm utenfor. Utenfor der igjen la jeg gipsplater. Dette måtte da sparkles og males for en liten "finish". Jeg satt også inn en ny dør som isolerte ca 32 db. På veggen skrudde jeg opp skumgummimadrasser med mål på 50cm x 75cm som rett og slett var kuttet til, av billig skumgummimadrass fra møbelringen.
Jeg la også billig parket på gulvet for å få litt romfølelse mens jeg spilte. Alt dette kom på ca 4000,- men bare på grunn av at min far jobber på montèr og derfor får rabatt på alt byggevarer.

Jeg har desverre ikke noen bilder av hvordan det ser ut nå. Om det er interessant å høre hvilken farge det er i boden er det marrekesh på veggen og hvit i taket. Det er grå/svart parkett på gulvet. Vinduene er malt hvite og har fått foringer.

Lyden er dempet mye, men får fortsatt ofte høre fra naboer at jeg er flink til å spille, som selvfølgelig er morsomt å høre :D

Bilder blir lagt til her:

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8496573380/in/photostream/lightbox/ (Riving 1)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8495469141/in/photostream/lightbox/ (Riving 2)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8496573230/in/photostream/lightbox/ (Riving 3)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8496573160/in/photostream/lightbox/ (Sponplate 1)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8496573088/in/photostream/lightbox/ (Sponplate 2)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8495468891/in/photostream/lightbox/ (Papp 1)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8496572868/in/photostream/lightbox/ (Papp 2)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8495468669/in/photostream/lightbox/ (Utenfor)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8495468587/in/photostream/lightbox/ (Tak 1)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8496572648/in/photostream/lightbox/ (Tak 2)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8495468415/in/photostream/lightbox/ (Gips 1)

http://www.flickr.com/photos/93432849@N02/8495468797/in/photostream/lightbox/ (Gips 2)

Jeg kan ta nye bilder om du ønsker det. Og om det er mer du lurer på, så svarer jeg med glede så godt jeg kan :)

Og bare for å avslutte. Jeg har gjort alt selv, og jeg er bare 15 år ;)
Brukerens avatar

per » 22 Feb 2013 09:17

Veldig bra, imponert over at du har fått dette til helt på egenhånd, planlegger noe lignende i min egen hage men ønsker ikke å kjøpe et nytt sett til 50k så må finne noe rimeligere...
Brukerens avatar

Mapexdrummer XD » 24 Feb 2013 11:46

per skrev:Veldig bra, imponert over at du har fått dette til helt på egenhånd, planlegger noe lignende i min egen hage men ønsker ikke å kjøpe et nytt sett til 50k så må finne noe rimeligere...

Tusen takk :)
Man kan jo finne mange supre sett på finn, både nytt og brukt til en billig pris. Det er bare å lete etter trommer som passer din smak ;)
Brukerens avatar

per » 24 Feb 2013 12:19

Ser at den kom litt feil ut, ikke trommesett, men sett til å bygge en sånn hytte ;)h
Brukerens avatar

Mapexdrummer XD » 24 Feb 2013 12:43

per skrev:Ser at den kom litt feil ut, ikke trommesett, men sett til å bygge en sånn hytte ;)h

skjønner :p Om du skal bygge en hytte fra bunnen av vil jeg tru at kostnadene ikke vil komme over 30k. Det spørs hvor godt isolert du vil ha det da, om jeg forstår deg rett denne gangen?
Brukerens avatar

per » 24 Feb 2013 12:46

Isolasjon er jo veldig viktig. Skal jo trossalt sette verdier for 100k inni der, om ikke mer. Tror faktisk jeg hadde spandert på meg en varmepumpe også
Brukerens avatar

Mapexdrummer XD » 24 Feb 2013 12:54

per skrev:Isolasjon er jo veldig viktig. Skal jo trossalt sette verdier for 100k inni der, om ikke mer. Tror faktisk jeg hadde spandert på meg en varmepumpe også

Det er såpass høye verdier ja ;) da forstår jeg godt at bygget vil bli dyrere :p
Det er alltid en mulighet å finne en billig garasje fra en byggforhandler eller noe på finn, om du vil og bygge den om. Legge inn gipsplater osv. Kjenner noen borti gata her som har trommesettet i en garasje som ble ombygd til å ha trommene sine der. Varmepupe har han også. Ser hvertfall mye mer komfortabelt inni der enn det jeg har :p
Brukerens avatar

Neste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester