I Lit the Sun - hard rock

Diskusjon av musikk, bilder av trommesettet ditt, videoer, egen innspillinger osv postes her.

Zabulon » 24 Mar 2015 17:28

I forbindelse med utgivelsen av debutalbumet til bandet mitt, spilte jeg inn en liten video hvor jeg spiller trommer til en av låtene :)

Tama Starclassic Maple med DW skarp. Diverse cymbaler. Spilt inn i øvingslokalet vårt. Skiva ligger på Spotify, for de som er interessert -> https://open.spotify.com/album/42OzCHH2PMLrnAzfa9WlFH
Brukerens avatar

Annonse

Annonse

Re: I Lit the Sun - hard rock

Justice » 24 Mar 2015 17:59

Fett! Leste om dere i avisa (?) og prøvde å søke dere opp på Youtube, men fant ikke noe. Kul låt! Specs på trommer og cymbaler?
Brukerens avatar

Zabulon » 24 Mar 2015 23:00

Yes, var et oppslag i Tønsbergs Blad (dessverre bak betalingsmur), pluss en anmeldelse av skiva.

10", 12", 13" og 16" tammer, 22" kick. Ellers ikke noe spesielt med dem (utenom at det er Tama Starclassic da ;) )

Skarpen er en DW lønneskarp. Bruker ellers DW 5002AH dobbelpedal og et DW hihatstativ.

Når det gjelder cymbaler er jeg egentlig Zildjian K-fan, men på opptaket bruker jeg alt mulig rart: UFIP Rough Series hihat, en Meinl og en Zildjian K splash, 15" Zildjian A Custom crash, en 17" K Dark Crash, UFIP Rough Series ride, en 18" Meinl crash av noe slag, og to Wuhan chinaer. 16" og 18". Brukte en Oriental China Trash på noen av låtene på skiva også, men den tok kvelden underveis. Etter skiva ble spilt inn har jeg byttet ut noen crasher og hihaten med Zildjian K Dark / Custom.

Skiva ble spilt inn i øvingslokalet med et Focusrite Saffire Pro 40-lydkort og en Behringer ADA8200 8x mic preamp, og diverse mikker jeg har samlet sammen opp gjennom tidene. Hele skiten mikset av meg hjemme i stua mi.
Brukerens avatar

Råbjørn » 20 Okt 2015 17:51

Kult dette. Kjekt med litt variasjon i kameravinkler. Men var ikke det ekstremt mye skittentøy inni basstromma?
Brukerens avatar

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester