O'Brian bøkene anbefales sterkt herifra også, samme med Berlin og Stalingrad.ToBBa skrev:For tiden så leser jeg meg gjennom Bøkene til Patric O'Brian, som omhandler Jack Aubrey sine eventyr til sjøss på 17-1800 tallet. Veldig spennende bøker. Filmen Master and commander er bygget på en av disse bøkene.
Utenom dette så leser jeg veldig gjerne historisk litteratur, gjerne om 2.Verdenskrig. For de av dere som liker denslags literatur kan anbefale bøkene Berlin og Stalingrad av Antony Beevor, eller bøkene av Alf R. Jacobsen.
Arn er helt sinnsykt bra, og mye av dethistoriske ved det er korrekt, at en svensk folkung reiste til Det Hellige Land er ikke heelt usannsynlig, men at han ble vartet opp av Saladin er vel heller utenkelig. Bortsett fra det er maktkampen i Sverige på den tiden relativt autentisk med sånn det er framstilt i bøkene.Freddemor skrev:Kan varmt anbefale Arn-serien av Jan Guillou. Leser den om igjen nå, og den er helt fantastisk. Kort sagt handler om en tempelridder som har blitt dømt til tjeneste ved korstogene i midtøsten.