Har trommeportalen.no en fremtid?

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.
Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Har trommeportalen.no en fremtid?

Legg inn av Dag Frogner » 08 jun 2010 17:30

Jeg hadde håpet jeg kunne unngått å stille dette spørsmålet, men jeg føler at det nå er på tide.

Jeg ønsker så absolutt å kunne svare et høyt og rungende JA! på dette, men jeg er veldig usikker. Besøksstatistikken har stagnert og aktiviteten på forumet er lavere enn på lenge. Det er ingen som er interessert i å skrive artikler for oss (med noen veldig få unntak), det er vanskelig å få tak i annonsører og jeg føler på mange måter at jeg stanger i veggen med hele prosjektet. Jeg har jo nevnt at jeg vil få til intervjuer med diverse norske trommeslagere, men også dette viser seg og være ganske vanskelig, da jeg har sendt ut ganske mange forespørsler uten å få tilbakemelding.

Jeg har brukt tusenvis av timer på trommeportalen, men det er utrolig tøft å drive en nettside når man møter såpass mye "motgang". Da tenker jeg på tingene jeg nevnte i starten. "Alle" vil jo ha trommeportalen og skryter av at det er en flott side, men det er veldig, veldig få som gidder å bidra med noe. Jeg klarer ikke en gang å selge ut 25 tskjorter til et forum med 1300+ brukere, noe som gjør at det å jobbe med en slik side i perioder blir veldig demotiverende. Jeg trodde folk så verdien i å hjelpe til for at siden skal fortsette å eksistere og en tskjorte til 199kr (som er minst like rimelig som på butikken) har alle råd til.

Jeg vil poengtere at uansett hva som skjer, så vil jeg fortsette med forumet. Det koster ikke i nærheten av så mange kalorier å drive dette, som det gjør å drive nettsiden, så forumet vil aldri forsvinne.

Så hva tror dere. Har vi en fremtid? Hva tror dere skal til for at vi skal fortsette å eksistere?
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
Vargon
Sted: Ila

Re: Har trommeportalen.no en fremtid?

Legg inn av Vargon » 08 jun 2010 19:24

Har du tatt høyde for at det er DEN tiden på året?

Skal mann skrive en artikel må mann jo gjerne ha noe å skrive om, og det er vel der det stopper for mange av oss, iallefall for min egen del.
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 08 jun 2010 19:47

Ja, jeg har tatt høyde for årstiden, men dette gjelder generelt. Hvis man går tilbake til 2009 eller 2008 for den saks skyld, så var det jo massevis av nye poster i forumet om man ikke hadde sjekket på en dag eller to. Nå kan jeg sjekke etter å ha vært vekk fra forumet i 24t og det er kanskje to-tre tråder som det er aktivitet i.

Er enig at man må ha noe å skrive om, men det finnes massevis av informasjon der ute, det må bare oversettes og evt bearbeides. Det er det jeg gjør når jeg legger ut info. Det er også mange her inne som kan såpass mye om f.eks diverse øvelser, teknikker at det nok ikke hadde vært et problem å få ned noen ord. :)

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 08 jun 2010 20:21

Dessverre er det ikke nok aktive brukere. Var mange flere før, men det har virkelig dalt. En konsekvens av dette er at alle nye tråder handler om ting som har vært tatt opp hundre ganger før og er og blir kjedelig å diskutere. Tror muligens forumkulturen har fått for mye konkurranse fra mindre interesse-relaterte sosiale medier.

Tror nok ikke det vil være et kjempetap om vi mister forsiden, Dag. Alle artikler kan tross alt postes som forumposter i f. eks. en egen kategori. Kanskje også flere vil kommentere og man får opp post counten generelt sett.

Mulig det også er på tide med en gjennomtenking av forumkategorier her, det har kanskje gått litt ut på dato. Kan poste noen litt gjennomtenkte vurderinger av dette senere.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Olalá

Legg inn av Olalá » 08 jun 2010 20:28

Personlig tror jeg at vi kun er i en liten lavkonjunktur, og at dette vil rette seg med litt tid. Mange av den harde kjerne som har vært på forumet siden starten av har begynt å bli voksne og må fokusere på andre ting (inkludert meg selv), og dermed har mistet interessen for forumet. Det er synd, men nærmest umulig å unngå med et interessebasert forum som dette.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 08 jun 2010 20:55

Jeg har full forståelse for at de som var veldig aktive i 2008 ikke er det lenger, men jeg har følelesen av at mange her inne syntes forumet/nettsiden er veldig bra å ha, men ikke gidder/orker/vil bidra til å få det enda bedre.

Jeg tror også at vi vil komme sterkere tilbake hva forumet angår, men som sagt er jeg fortsatt litt forundret over at ikke flere vil bidra på hovedsiden.

Bra at dere kommer med meninger. :)

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 08 jun 2010 21:13

Her er mitt forslag til hvordan kategorien kunne vært. Den inndelingen som er nå syns jeg er litt treig, den var fin før, men det er gjort for mange tillegg i ettertid. Det verste er dagens generelt-kategori (hva er egentlig den til?) og underforumbruken. Tanken bak denne er at det skal bli enklere og mer interessant å bruke forumet. Noen av navnene jeg har brukt er... veldig teite. Skulle hovedsiden bli nedlagt kan den erstattes med kategori to. Kanskje flere blir inspirert til å skrive artikler også. Skulle det blir noe av noe sånt tar jeg gladelig på meg en måneds moderatorverv for å flytte tråder.

Diverse

- Forumrelaterte nyheter og informasjon
- Anmeldelser, liksom-«blogging» av ledelse og brukere, artikler, produktlanseringer, etc.
- Tilbakemeldinger
- Off-topic

Utstyr

- Trommerommet (skarptrommer, basstrommer, tammer, vintage, selvbygging, etc)
- Cymbalhvelvet
- World og klassisk (perk til trommesett, world-perk, melodisk, etc)
- Strømførende (trigging, el-trommer, alt om audio, studio, live, etc)
- Hardware og rekvisita (et forum (ikke underforum) for alt stativer, pedaler, rack, stikker, skinn, filt, hankser og hva det måtte være)

Spilling

- Teknikk, grooving og motivasjon (alt om hva man gjør bak trommesettet, tipsing, inspirasjonsvideor, etc)
- Akademiet (brukerskrevne pedagogiske tråder/artikkler)
- Musikk forøvrig

Mediarommet

- Bilder (fortrinnsvis brukernes trommesett)
- Lyd og video (den typen video som ikke passer ellers, brukernes innspillinger)

Markedsplassen

- Forhandlere
- Brukthylla (bare et forum, alle tråder merkes ØNSKES KJØPT eller TIL SALGS før tittel)
- Arbeidsmarkedet (trommeslager ønskes, trommeslager ønsker band (hvis den siste noen gang har virket)
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 08 jun 2010 23:03

Nå skal jeg ikke si noe 100% sikkert, for jeg vet at jeg kan ta feil.

Jeg tror de fleste trommeslagere, som spiller trommesett, er her inne. Ellers er det rett og slett bare dårlig reklamering. Det er bare 1300 medlemmer, og ca fem millioner innbyggere i Norge. Det må vel være mer enn 1300 trommeslagere?

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 08 jun 2010 23:39

Det er helt sikkert mange fler enn 1300+ trommeslagere i Norge, men jeg tror nok at det er mange som er innom sidene våre uten å være registrerte og uten å skrive noe. De aller fleste jeg snakker med av artister/forhandlere/importører vet om oss og er innom fra tid til annen, men ikke noe mer enn det.

Vi har jo ikke reklamert så mye for sidene, men det er fordi at det koster ganske mye penger å annonsere på nettet. Jeg har tidligere laget et A4-ark som folk kunne skrive ut og henge opp rundt omkring, men jeg har ikke peiling på om folk faktisk har gjort dette.

Brukeravatar
Anders
Sted: Horten.

Legg inn av Anders » 09 jun 2010 05:21

Jeg har aldri likt idéen om trommeportalen.no, konseptet er rett og slett uinteressant.

Er her 100% pga forumet, og savner "gamledager".
figure_02 på 16/06-2005 skrev:Er Dave Weckle han som var i Nirvana?

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 09 jun 2010 07:10

Vel, nå ser det nok ut til at det kommer til å bli slik igjen...

Dahla

Legg inn av Dahla » 09 jun 2010 23:52

Jeg for min del merker at jeg slett ikke har tid til å sitte så mye på forum, eller gjøre så mye i det siste egentlig. Familieforøkelse med en liten pjokk gjorde at andre ting ble satt i fokus.

Ellers merker at veldig mye av det som det snakkes om på forumet er ting som jeg egentlig titter på og tenker "meh..." for så å logge meg av. Jeg føler ikke et behov for å skrive min mening om alt mulig, men poster gjerne hvis det er noe jeg ser interesserer meg eller jeg har lyst til å diskutere.

... Og en beklagelig ulempe er at de artiklene som jeg har skrevet, og som jeg interesserer meg stort for har havnet litt i bakleksa. Men jeg skal skrive ferdig og komme med mer. Ting tar bare litt tid nå.

Brukeravatar
kennybooy3
Sted: Randaberg

Legg inn av kennybooy3 » 10 jun 2010 00:34

Jeg tror mye av grunnen ligger i at de fleste spørsmål allerede er besvart.. Selv er jeg ganske ny her inne og har derfor mange spørsmål, men disse er somregel spurt og svart på tidligere så da slipper jeg å lage en egen tråd om det.

Har ikke noen konkrekte forslag til forbedring, men tror kanskje en liten refresh av hele nettsiden hadde hjulpet en del.

Tror også dette med intervjuer og konkurranser hjelper veldig, selvom det kanskje ikke er like lett å få til..
"First came earth,, Then came man,, Then came Drum jams!"

Trommene mine, Mapex Pro-M!

Brukeravatar
MEB
Sted: Fosser

Legg inn av MEB » 10 jun 2010 00:59

Vel, jeg er jo ny i forumet og ofte innom og synes selvfølgelig at stedet har livets rett.
Synes forøvrig at bugge har en del bra forslag til forandringer. Vi andre kan jo med fordel invitere flere inn hit.
Hva med å gjøre en liten byttehandel med forhandlere? de reklamerer for TP og TP reklamerer litt for dem? Eventuellt ved å ha en linkeknapp på H eller V side som man kan trøkke på?

Hvem vet, kan plutselig bli litt kok her om ikke annet? :hmm:
Tinitus? ...HÆÆ, var det TINITUS du kalte det dyret? Du må slutte å mumle sånn.....

Brukeravatar
Freddemor
Sted: Oslo

Legg inn av Freddemor » 10 jun 2010 20:00

Kan slenge meg på MEB og Bugge sine idéer!
Mapex Saturn - Diril - Bosphorus - Meinl
http://www.myspace.com/photoplankton
Erik Smith skrev:Vi må huske at livet ikke dreier seg BARE om musikk og trommer! ...Vi har jo cymbaler også!

Svar