Har trommeportalen.no en fremtid?

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.
Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Re: Har trommeportalen.no en fremtid?

Legg inn av Dag Frogner » 11 jun 2010 22:00

Skal ta en titt på oversikten over forumkategoriene og komme tilbake med forslag. Er ikke heeelt enig alt på listen din bugge. ;)

Hva tenker dere om design?

Beholde dette eller gå tilbake til det vi hadde før?

Her er det gamle for dere som ikke har sett det: http://demo.phpbb3styles.net/index.php?style=285" onclick="window.open(this.href);return false;
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
MaxMelody
Sted: Odda

Legg inn av MaxMelody » 11 jun 2010 23:42

Jeg for min del plages ikkje med designen på forumet, er på flere forum hvor alle er design er forskjellig. Det er vel innleggene som betyr noe og ikkje det estetiske ved det..
Er innom hver dag å kikker her, men har liksom ikkje noe stort behov for å poste visst jeg ikkje ser noe eg kan svare på.. alt blir besvart alikevel så eg må liksom ikkje repetere alt det de andre sier.
Håper ikkje forumet legges ned, er greit å ha en plass en kan lese om andre folks interresser innen samme "fag"..
-Sound is the factor wich holds it together-

Brukeravatar
MEB
Sted: Fosser

Legg inn av MEB » 12 jun 2010 03:23

Behold dette :thumbup:

...case closed!
Tinitus? ...HÆÆ, var det TINITUS du kalte det dyret? Du må slutte å mumle sånn.....

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 12 jun 2010 11:57

Jeg likte det gamle veldig godt. Dette er litt for lyst, syns jeg.

Brukeravatar
UlrichMan
Sted: bergen

Legg inn av UlrichMan » 12 jun 2010 13:18

er innpå her veldig ofte og svarer på det som intresserer meg og jeg kan svare på ettersom jeg er helt ny her.

likte bugge sin ide ;)
står også for dette designet :D
http://www.facebook.com/pages/Metal-Explotion/184654554906278

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 12 jun 2010 13:28

Diverse

- Nyheter (artikler, tester, intervjuer)
- Tilbakemeldinger (deres tilbakemeldinger til oss, når vi vil ha deres meninger om noe)

Utstyr

- Trommerommet (Alt som omhandler trommer)
- Cymbaler
- Perkusjon (perk til trommesett, world-perk, melodisk, etc)
- Elektronikk (trigging, el-trommer, alt om audio, studio, live, etc)
- Hardware og rekvisita (et forum (ikke underforum) for alt stativer, pedaler, rack, stikker, skinn, filt, hankser og hva det måtte være)

Spilling

- Teknikk, inspirasjon og motivasjon (alt om hva man gjør bak trommesettet, tipsing, inspirasjonsvideor, etc)
- Akademiet (vil vi ha nok til å forsvare egen kategori til dette?)
- Musikk

Mediarommet

- Bilder (fortrinnsvis brukernes trommesett)
- Lyd og video (den typen video som ikke passer ellers, brukernes innspillinger)

Markedsplassen

- Til Salgs (erfaringsmessig vil det ikke fungere å sette inn Til Salgs eller Ønskes Kjøpt i tittel)
- Arbeidsmarkedet (trommeslager ønskes, trommeslager ønsker band)

Hva syntes dere?

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 12 jun 2010 13:45

Veldig flott, men mangler den mest brukte kategorien; Off topic.

Angående akademi-kategorien, mener jeg den fortjener en egen kategori, silt fra teknikk-rommet. Tenker at det forumet fokuserer på poster med litt dybde, substans og lengde. Det er mange her som kan mye rart om ting, noen vet veldig mye om å bygge opp en god dobbelbass-teknikk, noen har peil på selvbygging, andre er noen jævler på stemming. En måte å gjøre dette på er å faktisk gå direkte til de som har god peiling og be dem pent om å skrive noe. Det er mye lettere å få gjort noe sånt da, enn om man bare vurderer å skrible ned noe, men tenker nesj.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 12 jun 2010 14:19

Så at jeg hadde glemt den. :ninja:

Men tror du at folk vil/gidder/orker å skrive ned noe i akademi-delen? Er litt redd for at den blir stående relativt tom desverre.

Men tror også at "Generelt" må være med. Hadde vært fint å sluppet på en måte, men jeg tenker at alt som ikke havner andre plasser, havner der. "Off-topic" er ment å være for ting som ikke har med trommer å gjøre, mens "Generelt" blir en slags off-topic som er trommerelatert. :)

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 12 jun 2010 14:43

Hadde jeg fått en forespørsel om å skrive en artikkel for akademi-rommet hadde jeg oppfattet dette som en tillitserklæring, nesten uansett hva det var spørsmål om. Dette i seg selv ville fått meg til å skrive det en tekst om tema. Vi trenger ikke tusen tråder i den kategorien, bare noen få gode. Det trenger heller ikke komme nye så ofte, men å ha en slik kategori føler jeg jeg er et must dersom forumet skal inneha en viss kvalitet.

Generelt-kategorien har alltid fremstått som difus for meg, men den kan jo lures med.

Hva med?

Diverse

- Nyheter (artikler, tester, intervjuer)
- Tilbakemeldinger (deres tilbakemeldinger til oss, når vi vil ha deres meninger om noe)

Utstyr

- Trommerommet (Alt som omhandler trommer)
- Cymbaler
- Perkusjon (perk til trommesett, world-perk, melodisk, etc)
- Elektronikk (trigging, el-trommer, alt om audio, studio, live, etc)
- Hardware og rekvisita (et forum (ikke underforum) for alt stativer, pedaler, rack, stikker, skinn, filt, hankser og hva det måtte være)

Spilling

- Teknikk, inspirasjon og motivasjon (alt om hva man gjør bak trommesettet, tipsing, inspirasjonsvideor, etc)
- Akademiet
- Musikk

Off-topic

- Generelt (trommerelaterte tråder som ikke passer inn i noen andre kategorier)
- Helt off-topic (resten av livet)

Mediarommet

- Bilder (fortrinnsvis brukernes trommesett)
- Lyd og video (den typen video som ikke passer ellers, brukernes innspillinger)

Markedsplassen

- Til Salgs
- Arbeidsmarkedet (trommeslager ønskes, trommeslager ønsker band)
Sist redigert av bugge den 12 jun 2010 14:44, redigert 1 gang totalt.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 12 jun 2010 14:44

Personlig mener jeg man bør ha så få kategorier som overhodet mulig. Det som skjer med mange kategorier er at folk bare sjekker én eller noen få av dem, og slik går man glipp av mye interessant input.

Jeg henger mye på andre forum, og de mest aktive og interessante forumene er alltid de som har én eller noen få kategorier. Da samles alle brukere ett sted, og man får mye mer aktivitet over hele linja.

Personlig bruker jeg ikke kategoriene her i det hele tatt, jeg gjør 95% av all min surfing på Trommeforumet via "Se aktive emner". Jeg er fullstendig uinteressert i om det er postet i Generelt eller Videoer; et interessant emne er et interessant emne.

Jeg er bombesikker på at aktiviteten her hadde gått kraftig opp hvis det bare hadde vært én forumkategori, og der kan man diskutere akkurat hva man vil. Jeg innser at dette gjør det vanskeligere å finne emner hvis man faktisk er ute etter noe spesielt, så det er definitivt to sider på denne saken, men ut fra et aktivitets- og diskusjonssynspunkt vil jeg anbefale å minimere antallet kategorier.

Forslag til kategorier:

- Trommeprat (Trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, etc)
- Media (Musikk, videoer, showroom)
- Off-topic (Ikke-trommerelaterte emner)
- Markedsplassen (Kjøp, salg, musikermarked)

Mer enn det ville jeg ikke hatt. Det er såpass lite aktivitet på forumet her at det ikke ville vært det minste problem å holde oversikt over tråder og emner selv med såpass få kategorier.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 12 jun 2010 15:06

Akkurat det er jeg helt enig i. Jeg baserer meg også på aktive emner. I går drev jeg og tenkte på et fullstendig ikke-hirarkisk forum hvor tråder organiseres fritt etter tags (smart-folders) heller en kategorier. På samme måte som i diverse mediabibliotek-software osv. Dette har jeg ikke selv sett, men så er jeg ikke så oppdatert på hvordan man organiserer forum.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 12 jun 2010 17:57

Ser poengene deres, men jeg ser bare for meg at det hadde blitt veldig vanskelig å finne gamle tråder som omhandler noe man lurer på og at vi derfor må regne med å slette en del tråder som egentlig allerede finnes.

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 12 jun 2010 18:15

Kan ikke se at det er noe verre enn det er nå... Det er vel ingen som blar gjennom 10-20 sider i en kategori for å finne et gitt emne; man bruker søkemotoren eller (enda bedre) Google (med avgrensningen site:www.trommeportalen.no).

Uansett ville jeg prioritert diskusjonen foran muligheten til å finne gamle temaer, eller muligheten for at vi må slette noen emner som har blitt diskutert tidligere. Det må da være viktigere å fremme diskusjon og aktivitet?
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Hogshead

Legg inn av Hogshead » 12 jun 2010 20:11

Er heilt på linje med Naigewron ang. kategorier. Har ikkje vore så aktiv på forumet men bruker søkemotoren når eg leiter etter emner som er av interesse. Funker flott det.. :thumbup:
[i]...a Tribute to Metal...[/i]

Tama Superstar Hyperdrive - Paiste cymbals

Brukeravatar
estimate

Legg inn av estimate » 12 jun 2010 20:25

Færre kategorier er bra. :)

Svar