Trommelærere/kurs å anbefale i Oslo?

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
bollerogbrus

Trommelærere/kurs å anbefale i Oslo?

Legg inn av bollerogbrus » 20 mar 2008 08:08

hei!

jeg er en 22 år gamme jente (ja jeg vet. jeg er gammel. men men...) som har lyst til å lære å spille trommer. er det noen her som kan anbefale en god lærer i Oslo området? jeg trenger å lære det grunnleggende. jeg er heeeeelt fersk..:)

håper noen her kan hjelpe meg!

xoxo
bollerogbrus

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Re: Trommelærere/kurs å anbefale i Oslo?

Legg inn av Dag Frogner » 20 mar 2008 09:26

Det er aldri for sent å begynne å tromme, og når det gjelder trommelærer kan jeg på det sterkeste anbefale Lage Thune Myrberget. Er litt usikker på om han tar trommetimer for tiden, men du kan jo spørre han. Han kaller seg Themamanman på forumet. Har selv hatt Lage som trommelærer på et par sommerkurs jeg var på for noen år siden, og i tillegg til å være en veldig dyktig trommeslager er Lage utrolig morsom og flink til å lære bort.

Velkommen til forumet forresten!

Artig med litt flere jenter her. :)
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

MrJ

Legg inn av MrJ » 20 mar 2008 19:37

jeg jobber på musikkskolen i oslo, vi har ledige trommeplasser der. Det er vel ikke så fryktelig dyrt heller tror jeg. Meg eller Erland Dahlen som lærer. Sjekk ut http://www.oslokulturskole.no" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 20 mar 2008 20:10

Sjekk ut BEAT musikkskole også, såvidt jeg vet er Lage lærer der for tiden. De holder til i samme bygg som Imerslund Musikk. Usikker på om det er fra nybegynnernivå og oppover, men verdt et forsøk i alle fall :thumbup:
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

bollerogbrus

Legg inn av bollerogbrus » 20 mar 2008 20:12

takk for velkomsten! jeg skal sjekke ut mister myrberget..

MrJ: jeg kikket (veldig raskt) på hjemmesiden og kunne ikke finne noen trommekurs..? bare trommeansable. og det virker som om skolen er for yngre folk? eller underviser dere til eldriser også? :D

Brukeravatar
PushkiN
Sted: Norway Oslo
Kontakt:

Legg inn av PushkiN » 20 mar 2008 20:17

rockefabben på stovner har det hver tirsdag, koster deg 900 spenn i halvåret. da får du 30min hver tirsdag, har gått der selv. de underviser på alle nivåer og alle over 12 eller 13 år:)
hi fans

MrJ

Legg inn av MrJ » 21 mar 2008 00:53

http://www.musikkskolen.gs.oslo.no/Tilb ... k_jazz.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er mye unger der, men på poprockjazz-seksjonen er det mange "eldre" folk. 1440 i semesteret, halvtime i uka enetime. Ikke et vondt ord om Beat, jeg kjenner trommelæreren der godt (bernt baade), men ser ut til at det koster 4400 i semesteret.

bollerogbrus

Legg inn av bollerogbrus » 21 mar 2008 19:32

tusen takk alle sammen! jeg får sjekke det ut når jeg er tilbake i moderlandet. (jeg har bodd i las vegas i ett år og kommer hjem andre april!) nå skal jeg roadtrippe opp kysten av california i en uke, så det blir ikke mange flere innlegg på en stund...

(:

keep it coming, hvis det er noen som har noe mer å anbefale!

xoxo
boller

trommekurs.no

Legg inn av trommekurs.no » 21 jan 2020 00:39

Hei,

sjekk gjerne ut www.trommekurs.no!

Mvh
Markus Vikstvedt

Svar